Tüp Mide Ameliyatı

Tüp Mide Ameliyatı Nedir?

Türkiye’de ve dünyada zayıflama ameliyatı olarak en çok kullanılan yöntem olan tüp mide veya diğer adıyla mide küçültme ameliyatı, midenin kapasitesini küçültmek için yapılan bir operasyondur. Halk arasında kapalı ameliyat olarak bilinen laparoskopik yöntemle gerçekleştirilen  tüp mide ameliyatında, hastanın midesinin yüzde 80 ila 85’lik kısmı dikey olarak boru şeklinde çıkartılır. Ameliyattan sonra kalan midenin hacmi yaklaşık 100 ila 150 ml kadardır.

Bu operasyon sonrası midenin çok büyük bir kısmı çıkarıldığından, görelin hormonu yani açlık hormonu seviyesi de çok büyük oranda azalır. Bu sayede hasta daha çabuk tokluk hissine kavuşur ve yenilen yemek miktarı ciddi azalır.

Mide Küçültme Ameliyatı Kimlere Yapılır?

• Mide küçültme ameliyatı vücut kitle indeksi 40 ve üzeri olan; 18-65 yaşları arasındaki hastalara yapılır.
  • Vücut kitle indeksi 35 ile 40 arası olup, aşırı yağlanmaya bağlı olarak Tip2 diyabet (şeker hastalığı), hipertansiyon ve uyku apnesi gibi hayatını sürdürmekte sorun yaşayan hastalara da mide küçültme ameliyatı yapılmaktadır.
  • Ayrıca vücut kitle indeksi  30 – 35 arasındaki hastaların, obeziteye bağlı Tip 2 şeker ve buna bağlı olarak çeşitli metabolizma bozukluğu var ise doktorunun kararıyla mide küçültme ameliyatı olabilir.
  • 18 yaş altındaki hastalarda ise durum obezitenin derecesine buna bağlı yaşadığı sağlık sorunlarına bakılarak hekim kararı doğrultusunda tüp mide ameliyatı gerçekleşebilmektedir. Ancak ebeveyn onayı mutlaka gerekmektedir.
  • 65 yaş üstü kişilere bu ameliyat yapılabilmektedir ancak hastanın sağlık durumu ve ameliyat olursa hayat konforunun ve yaşam süresinin olumlu yönde etkileneceğine kanaat getirilirse bu ameliyat gerçekleştirilir.

Tüp Mide Ameliyatı Ne Kadar Sürüyor?

Laparoskopik yöntemle yapılan bir ameliyat olduğu için 1 ila 2 saatlik sürede operasyon tamamlanır.

Mide Küçültme Ameliyatından Sonra Karnımda İz Kalır Mı?

Laparoskopik yöntemle gerçekleşen ameliyatta, hastanın vücuduna 1 TL’lik demir para büyüklüğünü geçmeyen 4-5 delik açılarak yapılır. Operasyondan sonra hastanın karnında dikiş yerleri iyileştikten sonra 25 kuruş büyüklüğündeki demir para boyutundan daha küçük izler kalır. Sonrasında ise kişinin cilt dokusunun iyileşme durumuna bağlı olarak ya tamamen kayboluyor ya da belli belirsiz bir iz kalır.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Ağrı Oluyor Mu?

Tüp mide ameliyatı açık yöntemle yapılmadığı için çok hafif hissedilen ağrılar olur. Bunlarda yaklaşık 48 saat sürer ve doktor kontrolünde verilen ağrı kesicilerle kontrol altında tutulur.

Zayıflama Ameliyatından Sonra Kaç Günde Normal Hayatıma Dönebilirim?

Mide küçültme ameliyatı kapalı yöntemle yapılan bir operasyon olduğu için hastalar ameliyattan sonra 3. gün günlük hayatlarına dönebiliyorlar.

Mide Küçültme Ameliyatından Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Unutmayalım ki aşırı yemek de bir bağımlılıktır. Hastaların operasyondan hemen sonrasında ilk gün bile kilo kaybetmeye başlaması hoşlarına gitmelerine rağmen, psikolojik destek almadıklarında yemek yeme isteklerini kıramazlar. Bu durumda da ameliyattan 1 yıl sonra destek almayan hastaların kilo verimi durup, tam tersi kilo almaya başlarlar.  Bu yüzden biz ekip olarak ameliyat olan tüm hastalarımıza 2 yıl boyunca diyetisyen ve psikolojik desteği ÜCRETSİZ sağlıyoruz.

Tüp Mide Ameliyatından Sonra Kaç Kilo Verebilirim?

Bu kişiden kişiye değişmektedir. Çünkü herkesin metabolizma hızı aynı değildir. Bunun yanı sıra da yeme içme alışkanlıkları ve fiziksel aktiviteye başlamaları da burada büyük rol almakla birlikte ortalama şöyle diyebiliriz:

Ameliyattan Sonraki

1. Hafta Başlangıç kilosunun %10’u
  2. Ay Başlangıç kilosunun %15’i
  3. Ay Başlangıç kilosunun %20’si
  4. Ay Başlangıç kilosunun %25’i
  5. Ay Başlangıç kilosunun %30 ila %35’i

kaybolur. Kişisel antrenörlerle spor yapan hastalarda ise 12. Aydaki kilo kayıp oranlarının %50 ila %55’lere ulaştığına şahit olduk.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Beslenme Nasıl Olur?

Tüp Mide veya mide küçültme ameliyatının başarılı olabilmesi için hastanın yaşam tarzında köklü değişikliğe gitmesi gerekiyor. Eski yaşam tarzından çıkıp hayatına bol miktarda hareketi katıp, beslenme uzmanıyla çalışarak yeme alışkanlıklarını tamamen değiştirmesi çok önemli.

Oluşturulan diyet programları hasta bazındadır ancak genel olarak;

• Ameliyat sonrası dönemde hızlı kilo kaybı süreci başladığı için, doku iyileşmesini desteklemek ve kas kaybını en aza indirmek için yeterli protein alındığından emin olmak çok önemli. Bu da günde yaklaşık olarak 60-80 gr’lık proteinden oluşmaktadır.(Kırmızı et, tavuk, hindi, balık)
  • Tüketilecek olan yiyeceklerin, ağırlık kaybını maksimuma çıkarırken reflüyü ve damping sendromunu en aza indirmelidir.
  • Öğün atlamamak, ameliyat sonrası komplikasyonların önüne geçerken sindirim sistemindeki yaraların da iyileşmesine yardımcı olur.
  • Uygulanacak olan aşamalı diyet programı, ameliyat sonrası için en uygun beslenme şeklidir.
  • Her gün en az 6-8 bardak gazsız, kafeinsiz ve en önemlisi de  kalorisiz içecekler içmelisiniz. Yemeklerden yarım saat önce bir şey içmeyin. Böylece midenizin bulanmasını önlersiniz.
  • Mide küçültme ameliyatı sonrası 5 kademeli diyet uygulanır. Bunlar; Berrak Sıvı Dönem, Koyu Sıvı Dönem, Püre Dönemi, Yumuşak Katı Dönem ve Katı Gıdaya Geçiş dönemlerini kapsar.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Egzersizler Nelerdir?

Ameliyattan sonraki ilk 3 ay çok önemlidir. Aşırı yorucu ve ağırlık kaldırıcı hareketlerden kaçınmalısınız. İlk ay hafif yürüyüşler en idealidir. 2. Aydan sonra karın kaslarına baskı yapmadan yürüyüş, yüzme ve fitness kilo kaybederken vücudunuzdaki sarkmaları da en aza indirecektir.