Sertleşme Sorununa Karşı Şok Dalga Tedavisi (ESWT)

Şok dalga tedavisi, penisin değişik noktalarına yüksek basınçlı ses dalgaları ile damar oluşumunu tetikleyen bir tedavi yöntemidir, ereksiyon problemi için kullanılır. Tedavinin ortalama 6 ila 12 seansta yapılması gerekir ve her seans yaklaşık 10-15 dakika sürer. Tedavinin amacı hastanın ereksiyon problemini ortadan kaldırmaktır ve bu, hastanın vücudunun problemin bulunduğu bölgedeki kan dolaşımını hızlandırarak ve hastanın vücudunun bu duruma reaksiyon vermesini sağlamaktır.

Erektil disfonksiyon ya da sertleşme sorunu, cinsel aktivite için yeterli ereksiyonun sağlanamaması veya sürdürülememesi durumudur. Bu durum ara sıra çeşitli sebeplerle görülebilir ve ısrarcı bir durum söz konusuysa stres, özgüven düşmesi ve ilişki sorunlarına neden olabilir. Ereksiyon sorunları altta yatan kardiyovasküler hastalıkları da işaret edebilir ve bu nedenle uzman bir doktora danışılması gerekir. Sorunun kaynağı tespit edildiğinde, ilaç tedavisi, şok dalga terapisi gibi başka yöntemlere başvurulabilir.

reksiyon problemi olan ve ilaç tedavileri sonuç vermeyen erkekler şok dalga terapisi ile tedavi edilebilir. Şok dalga tedavisi sırasında hastanın penisine ses dalgaları uygulanır ve hasta bu etkisini hissetmez. Tedavinin süresi ortalama 6 ila 12 seanstır ve her seans yaklaşık 10 ila 15 dakika sürer. Tedavinin sonuçları 1 ay içinde görülmeye başlanır ve maksimum etkinliğe 3 ay içinde ulaşılır. Şok dalga tedavisi ağrısız, yan etkisi bulunmayan ve hastaların tedavi sonrası hemen günlük yaşantısına dönebildiği bir tedavidir. Başarılı sonuçların elde edilmesi halinde hastalar daha sonra ereksiyon için ilaç kullanmaya gerek olmayacaktır.