Peyronie (Penis Eğriliği) Ameliyatı

Cinsel hayatının tehlike altında olduğunu düşünen erkeklerden bazıları, penis eğriliği ya da tıp dilindeki adıyla peyronie ile mücadele etmek zorunda kalabilir. Ereksiyon halindeki penisin, vücut doğrultusunda 90 derecelik bir açı ile dik olması beklenirken, penis eğriliği problemi olan hastalarda bu açı bozulabilir ve penis yukarı, aşağı, sağa veya sola eğilebilir.

Bazı vakalarda bu durum doğuştan gelen bir anomali sonucu oluşurken, kimi vakalarda ise daha sonra ortaya çıkabilir. Doğuştan olan penis eğriliği “penil kurvatür” olarak adlandırılırken, sonradan ortaya çıkan penis eğriliği ise “Peyronie Hastalığı” olarak tanımlanır.

Peyronie hastalığı, penisin sertleşmesini sağlayan dokular ve penis dış kılıfı (tunica albuginea) arasındaki kireçlenme (fibrozis) sonucudur ve diyabet, lipid anomalileri, iskemik kardiyopati, bazı genetik hastalıklar, erektil disfonksiyon ve prostat cerrahileri gibi faktörler nedeniyle ortaya çıkabilir.

Cinsel birleşmeyi zorlaştıran ve sertleşme problemine neden olan Peyronie hastalığı, tedavi edilmelidir. Peyronie kaynaklı penis eğriliği, ilaçlarla tedavi edilebilen bazı vakalarda ve cerrahi yöntemlerle tedavi edilen çoğu vakada tedavi edilebilir.

Doktorlarımız, erkek cinselliği konusundaki uzmanlığı ve deneyimi ile sayısız hastanın pozitif sonuçlarına imza atmıştır. En doğru ve en etkili tedaviyi sunmak için sizleri kliniğimize bekliyoruz.

Peyronie (Penis Eğriliği) Belirtileri Nelerdir?

Sonradan meydana gelen penis eğriliği problemi olan Peyronie hastalığında akut faz ve kronik faz olmak üzere iki evre vardır. Başlangıç evresi olan akut fazda peniste ağrı ve nodül hissedilebilir. Bu süreç 6 ay ile 1 yıl arasında sürer. Bu dönemde tedavi edilmeyen Peyronie hastalığı stabil evre olan kronik faza geçer.

Kronik fazda ağrı azalırken eğrilik artar ve Peyronie plakları hissedilir hale gelir. Genelde penisin üst bölümünde oluşan plaklar nedeniyle eğrilik çoğunlukla yukarı doğru olur. Bu evrede hastada, sertleşme sorunu, cinsel istek duymama, özgüven kaybı gibi olumsuz durumlar da ortaya çıkabilir.

Peyronie belirtileri şöyle sıralanabilir:

• Peniste hissedilen ağrı,
  • Peniste eğrilik oluşması,
  • Penis gövdesinde ele gelen nodül/ Peyronie plakları,
  • Sertleşme bozukluğu,
  • Penis boyunda kısalma,
  • Cinsel birleşmede zorlanma,
  • Cinsel istekte fark edilir azalma.

Peyronie Hastalığı Tedavisi

Peyronie hastalığı tedavisi için öncelikle genel durum değerlendirmesi yapılır. Penisle ilgili şikayetler, risk faktörleri ve cinsel fonksiyon bozuklukları hakkında alınan bilgiler çerçevesinde kişinin ereksiyon halinde gözlenmesi gerekir.

Ereksiyonun sağlanamaması halinde ilaç ya da vakum ereksiyon cihazı kullanılarak sertleşme gerçekleştirilir. Ayrıca penil doppler ile görüntüleme, plak lokalizasyonu ve penisteki kanlanmanın durumu değerlendirildikten sonra Peyronie hastalığı tedavisine başlanır. Peyronie hastalığı tedavisi için şu yöntemler kullanılır:

• İlaç Tedavisi: Plak oluşumunu azaltmak, ağrıyı dindirmek ve eğriliği durdurmak için yapılır. Hafif belirtiler varsa takip önerilir.
  • Cilt Üstü Destekleyici Tedaviler: Vakum cihazları, ESWT (Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi),İyontoforez gibi uygulamalardan faydalanılır.
  • Cerrahi Tedavi: İlaç ve alternatif tedavilerin etkisiz kaldığı Peyronie hastaları için uygundur. Fibrotik dokular nedeniyle boyut farkı olan penis kısımları cerrahi operasyonla düzeltilir. Gerekli durumlarda penil protez kullanılır.