Metabolik Cerrahi

Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatı Nedir?

Tip2 Şeker Ameliyatı olarak da bilinen Metabolik Cerrahi, aşırı kilo alımına bağlı ortaya çıkan başta diyabet, hipertansiyon vb. metabolik hastalıkları ortadan kaldırmayı hedefleyen ve birkaç farklı cerrahi yöntemi kapsayan ameliyatlar bütünüdür.

Metabolik Cerrahi Ameliyatı Kapalı Yöntemle Mi Yapılır?

Hem diyabeti hem de obeziteyi kontrol altına alan metabolik cerrahi, kapalı yöntemle gerçekleştirilir. Yaklaşık olarak 1-2 saat arasında gerçekleşen metabolik cerrahi operasyonlarında, genel anestezi kullanılır.  Hasta vücudunda açılan 4 ila 6 küçük kesiden yapılan operasyonda, hastanın kilo kaybetmesinin yanı sıra şeker ilaçlarından da komple kurtulması hedeflenir.

Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Şeker hastalığı olan her hastaya uygulanamayan bu ameliyat türünde, Tip2 diyabet olan ve  insulin  seviyesi belli seviyenin üzerinde olan hastalar olabilir. Tip 2 diyabet hastası olup, vücut kitle indeksi 35’in üzerinde olan hastalara uygulanır.

Kimler Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatı Olamaz?

• Tip 2 diyabet hastalığını ortadan kaldırmak için uygulanan metabolik cerrahi operasyonları bazı hastalara uygulanamamaktadır. Bunlar;  Vücut kitle indeksi 30’un altında olan hastalara,
  • Pankreasında yeterince insülin bulunmayan hastalara,
  • Ağır psikiyatrik rahatsızlığı olan hastalara,
  • Şeker hastalığına bağlı olarak organ fonksiyon kayıpları olan hastalara

metabolik cerrahi işlemleri uygulanamamaktadır.

Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatından Şeker Hastalığı İçin Kesin Çözüm Müdür?

Unutulmamalıdır ki; Tip 2 diyabet hastalığında verilen ilaçlar ve uygulanan diğer tedaviler, hastalığı iyileştirmek için değil kontrol altında tutmak içindir. Bu yüzden bu hastalığın tek çözümü metabolik cerrahidir. Ameliyattan sonra tüm ilaç kutularınızı çöpe atmaya hazır olun.

Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatı Sonrasında Hastalar Ne Kadar Sürede İyileşebilir?

Ameliyatı gerçekleşen hastalar kontrol amaçlı 2-3 gün hastanede kaldıktan sonra taburcu olabilirler. Vücudu yormayan masa başı iş yapan hastalar, istemeleri durumunda 1. haftadan itibaren işlerine dönebilirler. Unutulmamalıdır ki ameliyattan sonra 2 yıl boyunca doktorunuzun kontrolünde olacaksınız.

Metabolik Cerrahi veya Şeker Ameliyatından Sonra Spor Yapmam Şart Mı?

Yapılan tüm zayıflama ameliyatları sizlerin obeziteden kurtulması için yardımcı bir yoldur. Bunu devam ettirip ettirmemek tamamen sizin elinizdedir. Bu süreçte önemli olan hastaların yaşam tarzlarını değiştirmeleridir. Psikolog ve diyetisyen eşliğinde yeme alışkanlıklarını değiştirirken, hayatlarına sporu dahil etmeleri çok önemlidir. Burada spordan kasıt asla bir spor salonuna gitme zorunluluğu değildir. Akşamları veya sabahları yapılan tempolu yürüyüş hayatlarında hiç spor yapmamış bireyler için inanılmaz sağlıklı ve etkili bir spordur.